piątek, 2 stycznia 2015

Zupa grzybowa, wegetariańska

Przepis na tę zupę znalazłam kilka lat temu, od tej pory robię ja zawsze na wigilijną wieczerzę. Ponieważ bardzo nam smakuje kilka razy przygotowałam ja również bez okazji :)
W tym roku wprowadziłam delikatne zmiany, by maksymalnie skrócić czas przygotowania i również wyszła pyszna.
Mój T. jak nigdy, opowiadał wśród znajomych jaką smaczną zupę jadł w Wigilię, więc podaję przepis na nową wersję :)


Składniki:
1 cebula
50 g suszonych grzybów
1 łyżka masła
2 listki laurowe
sól
pieprz
mała śmietana 18%
1,5 l wody

Grzyby moczymy 2 godziny w zimnej wodzie, następnie odcedzamy, płuczemy i kroimy na mniejsze kawałki. Cebulę kroimy w kosteczkę i razem z grzybami podsmażamy na maśle. Zalewamy ciepłą wodą, dodajemy listki laurowe i kostkę rosołową do smaku. Gotujemy do miękkości grzybów.
Śmietanę lekko solimy i dodajemy kilka łyżek zupy. Całość dolewamy do garnka.
Doprawiamy solą, pieprzem i vegetą.


Smacznego :)

2 komentarze:

  1. Przecież ta zupa nie jest weganska bo ma śmietanę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście masz rację :) Widocznie miałam wpisać wegetariańska i się pomyliłam. Dziękuję za zauważenie błędu, już poprawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...