wtorek, 28 października 2014

Różowy majonez :) z fasoli

Pisałam przy okazji robienia pierwszego majonezu, że mam już zaplanowany kolejny. 
I oto jest :)
Smakowo również nam odpowiada, za to konsystencja jest dokładnie taka jak lubię - chyba ten właśnie majonez na dłużej zagości w naszym domu :)
W oryginalnym przepisie jest biała fasola, ale miałam akurat tylko czerwoną i czarną. Wybrałam czerwoną, stąd ten kolor :)


Składniki:
100 g suchej fasoli
niecała połowa szkl. wody
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki musztardy
łyżeczka octu jabłkowego
szczypta soli
szczypta cukru
1/3 - 1/4 szkl. oleju (u mnie z orzechów laskowych, ale może być każdy inny)

Wszystkie składniki, poza olejem umieszczamy w blenderze i miksujemy dokładnie na wysokich obrotach. Następnie nadal miksując dolewamy powoli olej. Miksujemy do momentu, aż majonez stanie się puszysty.
Przyznam szczerze, że robiłam go późnym wieczorem i jakoś nie skupiałam się na tym, dodałam olej z resztą składników i też wyszło, więc chyba nie ma wielkiej różnicy kiedy go dodamy.

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...