czwartek, 11 września 2014

Pielęgnacja cery problemowej

Nie jest łatwo mieć cerę jednocześnie tłustą i wrażliwą. Jeśli używasz kosmetyków do cery tłustej, wyskakują Ci pryszcze, bo kosmetyki są zbyt agresywne dla cery wrażliwej. Jeśli przestawiasz się na kosmetyki do cery wrażliwej, wyskakują Ci pryszcze, bo te kosmetyki są zbyt łagodne do cery tłustej... Od czasów nastoletnich mam więc problemy z cerą i pomimo, że okres dojrzewania już dawno się skończył nadal zdarza mi się wyglądać jakby właśnie na mojej twarzy wykwitał trądzik młodzieńczy. Gdy jest tak źle, że wypada już tylko usiąść i płakać to zazwyczaj przypominam sobie wtedy o jednym niezawodnym sposobie, który w ciągu kilku dni jest w stanie poradzić sobie z każdym koszmarkiem na twarzy:



Tak, właśnie najzwyklejsze płatki owsiane są najlepszym sposobem na wszelkie "pryszczate" problemy z cerą. Oczywiście gdybym była mądrzejsza i mniej leniwa, to używałabym ich non stop zamiast narzekać, że nie sprawdzają się kolejne żele i emulsje myjące, ale zazwyczaj przygotowanie ich na co dzień przekracza moje możliwości i sięgam po nie tylko w ostateczności ;) Ale ponieważ ostatnio staram się mówić chemii "bye bye" mam nadzieję, że przerzucę się na nie już na stałe.
A jak wygląda" pracochłonna" procedura przygotowania płatków?

Otóż należy wsypać niewielką ilość płatków do miseczki lub filiżanki (ilość naprawdę niewielka - maksymalnie na 2-3 mycia, ponieważ płatki szybko się psują, szczególnie latem), po czym zalać je wrzątkiem. KONIEC :D Gdy płatki napęcznieją są gotowe do użycia. Nawet nie trzeba po nich stosować toniku. Wystarczy nałożyć krem.


Na całą resztę problemów skórnych polecam coś co może zaskoczyć ;)



Wiem, że ten produkt kojarzy się z myciem zdecydowanie innych części ciała niż twarz, ale gwarantuję, że tu tez może się sprawdzić :) Ten sposób poleciła mi kiedyś moja kosmetyczka do mycia twarzy po mikrodermabrazji. Kosmetyczce zaś poradziła to pani dermatolog, gdy coś dziwnego zaczęło się dziać z jej skórą. Skonsternowana poszła po radę do koleżanki alergiczki, której szkodzi dosłownie wszystko i okazało się, że koleżanka stosuje tę metodę do leczenia każdego podrażnienia skóry.

Jak to działa? W emulsji do higieny intymnej (nie tylko w tej, wkleiłam Lactacyd, bo sama go używam i jestem zadowolona) jest kwas mlekowy, który świetnie działa na błony śluzowe. Tak samo dobrze sprawdza się na dużo mniej wrażliwej od nich skórze. Łagodzi podrażnienia i sam nie podrażnia. Oczywiście nie polecam stosowania tego sposobu na co dzień, przynajmniej przy cerze tłustej, gdyż jest dla niej zbyt łagodny, ale jeśli tylko pojawiają się jakieś problemy, polecam gorąco :)
Emulsja ta podobno też rewelacyjnie sprawdza się jako szampon do włosów, ale nie próbowałam, więc nie mogę nic na ten temat powiedzieć.
Jako kolejny świetny i super tani kosmetyk dla cery przetłuszczającej się polecam tonik z octu jabłkowego. Pisałam o nim tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...