czwartek, 4 września 2014

Tortilla


Uwielbiam tortille. Gdy jeszcze chodziłam do pracy (przed urlopem macierzyńskim) robiłam je często zamiast kanapek, w domu na obiad, na kolację, a czasem nawet na śniadanie :) Są pyszne i zawierają sporo warzyw - mięso traktuję tylko jako dodatek, a nie składnik główny.
Zazwyczaj robię z kurczakiem, tu akurat miałam łopatkę. Choć wolę kurczaka, wieprzowina to jednak twarde mięso i nie bardzo przypadło mi do gustu w formie gyrosa.
Przygotowujemy dowolne warzywa. Tu mam różne rodzaje sałat, pomidora, ogórka kiszonego i paprykę.
Mięso kroimy w kawałeczki obficie przyprawiamy albo samodzielnie sporządzoną mieszanką przypraw, albo gotową mieszanką do gyrosa (najlepiej bez glutaminianu sodu) i obsmażamy.



Gotowe placki układamy na talerzu i na moment wkładamy do mikrofali uważając, żeby nie trwało to długo, bo wtedy placki wyschną i zaczną się łamać przy zwijaniu. Podgrzane placki smarujemy sosem imbirowym, układamy na nim warzywa, mięso i znów polewamy sosem.





Zawijamy najpierw dół, potem boki, a żeby się nam nie rozpadło na talerzu owijamy wszystko folią aluminiową.



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...