środa, 17 września 2014

Najlepsza kiszona papryka (dieta Dr. Dąbrowskiej)

Uwielbiam paprykę marynowaną. Mam kilka sprawdzonych przepisów, z których korzystałam co roku. Jednak odkąd zaczęłam odżywiać się bardziej świadomie z żalem zrezygnowałam z przetworów zawierających ocet spirytusowy.
Długo szukałam godnego zastępstwa, aż w końcu znalazłam tutaj ten przepis.
Jest rewelacyjny i śmiało mogę go polecić. Papryka jest jędrna i delikatna, lekko kminkowa w smaku. 
Znacznie lepsza niż marynowana :)




1 kg papryki czerwonej, pomarańczowej lub żółtej
6 ząbków czosnku 
3 liście laurowe
2-3 łyżki nasion kopru
1-1,5 łyżeczki kminku
1 łyżeczka gorczycy
6 ziaren pieprzu
6 ziaren ziela angielskiego
1 l wody
3 dag soli

Wodę zagotowujemy z wszystkimi przyprawami (poza czosnkiem) i odstawiamy do wystygnięcia. Paprykę oczyszczamy, kroimy na duże kawałki, układamy w wysterylizowanych słoikach, przekładając pokrojonymi wzdłuż na 4 kawałki ząbkami czosnku. Zalać wystudzoną zalewą. Po ok. 4 dniach jest gotowa.
Paprykę należy zjeść w ciągu tygodnia, jeśli chce się ją zostawić na dłużej należy ją wstawić do lodówki lub zapasteryzować.
Można też dodać odrobinę chilli.

Smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...