piątek, 12 września 2014

Domowy ketchup pikantny

Kolejny odhaczony punkt z mojej listy do zrobienia :)
Przepis wzięłam stąd, trochę pozmieniałam, bo ocet  spirytusowy i taaaakie ilości cukru mnie przerażały, dodałam odrobinę pikantności, zmniejszyłam też ilości (wiadomo - robione na próbę) i... mam 7 słoiczków pysznego ketchupu :)




Składniki:
1,5 kg dojrzałych pomidorów
1 marchewka
0,5 pietruszki
1 duża cebula
0,5 małego selera
2 ząbki czosnku
3 łyżeczki cukru trzcinowego
0,5 łyżki soli
0,5 płaskiej łyżeczki pieprzu
0,5 płaskiej łyżeczki papryki słodkiej
0,5 łyżeczki płatków chilli 


Pomidory, czosnek i cebulę pokroić na nieduże kawałki, resztę warzyw zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Gotować wszystkie razem przez godzinę bez przykrycia, często mieszając. Po tym czasie odsączamy warzywa na sicie, sok gotujemy dalej, by odparował, a pulpę porządnie miksujemy w blenderze. Jeśli blender jest w stanie zmiksować skórki i ziarenka, to po prostu wrzucamy całość z powrotem do soku, jeśli nie, przecieramy pulpę przez sito. Dodajemy przyprawy i gotujemy dalej do uzyskania pożądanej konsystencji.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...